КОНФЛІКТ БАЖАНОГО І ДІЙСНОГО В НАРИСІ «САДИ» КУБАНСЬКОГО ПИСЬМЕННИКА О. РОЗУМІЄНКА

Mykola Vas’kiv

Анотація


У статті йдеться про проблематику й наративні особливості нарису «Сади» (1931) кубанського українськомовного письменника міжвоєнного двадцятиріччя Омеляна Розумієнка. Нарис можна частково назвати мандрівним, бо автор – мешканець Кубані – відкриває для українського читача історію й сучасність села Калініного, колишніх Садів, дає його розгорнутий опис, через призму політичної заанґажованості прагне відтворити колективізацію на селі як результат класової боротьби. Письменник ставить собі за мету описати ці процеси винятково як позитивне явище, але прагнення бути правдивим спонукає його до постійного зображення «тимчасових» труднощів, недоліків і перегинів із боку місцевої влади й партійно-державного керівництва.


Ключові слова


мандрівний нарис; виробничий нарис; проблематика; мовностилістичні особливості

Повний текст:

PDF

Посилання


Dziuba I. Proza / Ivan Dziuba // Istoriia ukrainskoi literatury XX st. : u 2 kn. – Kn. 1: 1910-1930-ti roky : navch. posibnyk / Za red. V.H. Donchyka. – K. : Lybid, 1994. – S. 440-481.

Lola M. Peredmova / M. Lola // Velykym kolektyvom : zbirka / Za red. M. Lola. – Krasnodar : Vydannia Kubanskoi okruhovoi komisii dlia ukrainizatsii, 1930. – S. 3-6.

Rozumiienko O. Sady : narysy / Om. Rozumiienko. – Kharkiv : Literatura i mystetstvo, 1931. – 112 s.




DOI: http://dx.doi.org/10.28925/2311-259x.2018.%281%295255

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.


Ліцензія Creative Commons
Цей твір ліцензовано за ліцензією Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна.