РІЗНОВИДИ АРХЕТИПУ МУДРОЇ СТАРОЇ У ЖІНОЧІЙ ДРАМАТУРГІЇ США
DOI:
https://doi.org/10.28925/2311-259X.2016(2)116Ключові слова:
жіноча драматургія США, не/канон, архетип мудрої староїАнотація
Актуальність даної розвідки зумовлена висвітленням сучасного тлумачення поняття не/канонічної літератури на матеріалі п’єс М. Норман «Пральня» (1978) та М. Едсон «W;t» (1995). Мета статті полягає в ідентифікації проблемно-семантичних аспектів вікової динаміки старіння в американській жіночій драматургії з точки зору канонічного розмаїття. В п’єсі М. Норман виявлені: деструктивна стратегія старіння літнього персонажа, приналежність до інтровертованого типу похилого віку, уособлення модифікованого архетипу мудрої старої. У драмі М. Едсон визначені: конструктивна стратегія старіння персонажа похилого віку, приналежність до екстравертованого типу літнього віку, уособлення класичного архетипу мудрої старої. Спільним знаменником обох творів є наявність таких геронтологічних маркерів, як спогади, характерні для концепції «перегляду життя» та міжгенераційні стосунки.Завантаження
Посилання
REFERENCES (TRANSLITERATED)
Vikova psykholohiia: navch. posibnyk / M. V. Savchyn, L. P. Vasylenko. – K.: Akademvydav, 2006. – p. 360 (in Ukrainian).
Vikova psykholohiia: navch. posibnyk / Serhieienkova O. P., Stoliarchuk O. A., Kokhanova O. P., Pasieka O. V. – K.: Tsentr uchbovoi literatury, 2012. – p. 376 (in Ukrainian).
Vysotska N.O. Yednist mnozhynnoho. Amerykanska literatura kintsia KhKh – pochatku KhKhI stolit u konteksti kulturnoho pliuralizmu: [monohrafiia] / Nataliia Vysotska. – K.: Vyd. tsentr KNLU, 2010. – p. 456 (in Ukrainian).
Vysotska N. Chy zahrozhuie heterohennist kanonu? / Nataliia Vysotska // Holovna techiia – heterohennist – kanon v suchasnii amerykanskii literaturi: Materialy III Mizhnar. konf. z amerykanskoi literatury / Ukl. T.N.Denysova. – K.: Fakt, 2006. – P. 547-559. (in Ukrainian).
Haidash A. Osoblyvosti metateatralnosti u piesi M.Edson “W;t” / Anna Haidash // Aktualni problemy filolohii ta amerykanski studii: materialy III mizhnar. nauk.-prakt. konf. (21-23 kvitnia 2010 r.) / Za zah. red. A.Gudmaniana, O.Shostak. – K.: Vyd-vo Yevrop. un-tu, 2010. – P.28-29. (in Ukrainian).
Haidash A. Osoblyvosti naratyvu v zarubizhnii drami KhKh stolittia // Studia methodologica. – Issue 37. – Ternopil: TNPU, 2014. – P.73-77. (in Ukrainian).
Guchmazova L. Net smerti dlja menja / Lejla Guchmazova // Vash dosug. – M., 2003. [Elektronnij resurs] / – Rezhim dostupu: http://www.vashdosug.ru/msk/theatre/article/7333/ Nazva z ekranu. – Data zvernennja: 01.06.2016. (in Russian).
Meletinskij E.M. O proishozhdenii literaturno-mifologicheskih sjuzhetnyh arhetipov // Literaturnye arhetipy i universalii / red. E.M. Meletinskij. – M.: RGGU, 2001. – p. 73-149. (in Russian).
Mify narodov mira. Jenciklopedija. Gl. red. Tokarev S.A. – M.: 1991. — Vol.1. – p. 671 (in Russian).
10.Bigsby C. Contemporary American Playwrights / Christopher Bigsby. – Cambridge UP, 1999. – 440 p.
Brustein R. Reimagining American Theatre / Robert Brustein. – N.Y.: Hill and Wang, 1991. – 307 р.
Brustein R. Who needs theatre: dramatic opinions / Robert Brustein. – N. Y.: The Atlantic Monthly Press, 1987. – 320 р.
D’Costa K. Spin Cycle: The Social Realm of the Laundromat. January 21, 2013. [Electronic resource] / K. D’Costa. – Mode of access: http://blogs.scientificamerican.com/anthropology-in-practice/2013/01/21/spin-cycle-the-social-realm-of-the-laundromat/. – Title from the screen. – Date of appeal: 01.06.2016.
Edson M. W;t / Margaret Edson. – N.Y.: Faber and Faber, Inc., 1999. – 85 p.
Epstein G. At the intersection: configuring women’s differences through narrative in Norman’s Third and Oak: The Laundromat / Grace Epstein // Marsha Norman: a Casebook. – ed. by Linda Ginter Brown. – N. Y. & L.: Garland Publishing, 1996. – P. 27-46.
Feldman R.S. Understanding psychology / Robert S. Feldman. – 5th ed. – N.Y.: McGraw-Hill, 1999. – 786 p.
A research-based community theater performance to promote ageing: is it more than just a show? / S. Feldman, H. Radermacher, F. Lorains, T. Haines // Educational Gerontology. – № 37. – Taylor & Francis Group, 2011. – р. 885-898.
Guillory J. Cultural Capital: the problem of literary canon formation / John Guillory. – Chicago: the University of Chicago Press, 1994. – 392 р.
Harriott E. American Voices. Five Contemporary Playwrights in Essays and Interviews / Esther Harriott. – Jefferson, North Carolina, and L.: McFarland & Company, 1988. – 189 p.
Norman M. Laundromat / Marsha Norman // Four plays. – N.Y.: TCG, 1988. – P. 57-81.
Norman M. Not There Yet: What will it take to achieve equality for women in the theatre? [Electronic resource] / Marsha Norman. –TCG.org. Nov. 2009. Web. 10. – Mode of access: http://www.tcg.org/publications/at/nov09/women.cfm. – Title from the screen. – Date of appeal: 07.03.2016.
Rogoff G. Vanishing Acts: Theatre Since the Sixties / Gordon Rogoff. – New Haven and L.: Yale UP, 2000. – 306 р.
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з такими умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).