ПОЛІКОМПОНЕНТНІСТЬ ХУДОЖНІХ ОБРАЗІВ У ІСТОРИЧНІЙ ФАНТАЗІЇ «ІЗ СЬОМОГО ДНА» ЯРОСЛАВИ БАКАЛЕЦЬ ТА ЯРОСЛАВА ЯРІША
DOI:
https://doi.org/10.28925/2311-259X.2017(2)3193Ключові слова:
образ-персонаж, образна система, художня романістика, парадигма часу, художній вимір, літературна проекція, містичність образуАнотація
У статті окреслено характерні ознаки образів у сучасній українській постмодерній прозі, зокрема в історичній фантазії «Із сьомого дна» (2011 р.) Ярослави Бакалець та Ярослава Яріша. Зазначено, що сприйняття минулого у творі змодельовано крізь призму сучасних морально-етичних цінностей, що дозволяє виявити суть змін у характеристиці людини в актуальному теперішньому; важливим компонентом у формуванні образівперсонажів є лірично-емоційний аспект. Зроблено висновок, що аналізований роман цікавий не лише темою, адже репрезентує Велику Руїну, але й потрактуванням минулого крізь призму омріяного ідеалу, який формує національну свідомість. Актуальність розвідки зумовлено необхідністю аналізу динаміки реальних і містичних образів у національноспецифічних контекстах сучасної літератури.Завантаження
Посилання
REFERENCES (TRANSLITERATED)
Bakalets Ya., Yarish Ya. Iz somoho dna. / Ya. Bakalets, Ya. Yarish. – Kharkiv: Klub simeinoho dozvillia, 2011. – 396 p. – (In Ukrainian).
Hundorova T. Sotsrealizm yak masova kultura / T. Hundorova // Suchasnist. – No. 6. – 2004. – pp. 52–65. – (In Ukrainian).
Zatonskij D. Modernizm i postmodernizm: Mysli ob izvestnom kolovrashhenii izjashhnyh i neizjashhnyh iskusstv. / D. Zatonkij. – M.: AST: Folio, 2000. – 256 p. – (In Russian).
Ivanyshyn V. P. Piznannia khudozhnoho tvoru / V. P. Ivanyshyn. – Drohobych : Vydavnycha firma «Vidrodzhennia», 2003. – 21 p. – (In Ukrainian).
Koval M. Hra v romani i hra v roman (pro tvorchist Dzhona Barta). / M. Koval. – Lviv, 2000. – 121 p. – (In Ukrainian).
Kristeva Yu. Sami sobi chuzhi / Yu. Kristeva / Per. z fr. Zoi Borysiuk. – Kyiv: Vyd-vo Solomii Pavlychko «Osnovy», 2004. – 264 p. – (In Ukrainian).
Nakonechna O. V. Determinanty khudozhnoho obrazu v konteksti teatralnoi kultury: avtoref. dys… kand. myst.: spets. 26.00.01 / O. V. Nakonechna. – Kharkivska derzhavna akademiia kultury. – Kharkiv, 2008. – 21 p. – (In Ukrainian).
Pakharenko V. I. Ukrainska poetyka. / V. I. Pakharenko. – Vyd. 2-he, dopov. – Cherkasy: Vidlunnia-Plius, 2002. – 319 p. – (In Ukrainian).
Polishchuk O. Avtor i personazh v ukrainskii novitnii prozi. / O. Polishchuk. – K.: PTs «Foliant», 2008. – 176 p. – (In Ukrainian).
Polishchuk O. Pozytsiia personazha v ukrainskii postmodernii prozi /
O. Polishchuk // Slovo i chas. – 2003. – No. 2. – pp. 70–74. – (In Ukrainian).
Polishchuk Ya. Shcho zminiuietsia v suchasnii literaturi / Ya. Polishchuk // Ukrainska mova y literatura v serednikh shkolakh, himnaziiakh, litseiakh ta kolehiumakh. – 2005. – No. 4. – pp. 104–112. – (In Ukrainian).
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з такими умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).