Транзакційна теорія Луїзи М. Розенблатт: між текстом і читачем
Ключові слова:
транзакційна теорія, «твір», читацька позиція, теорія читацького відгуку, еферентне і естетичне читанняАнотація
У статті розглянуто транзакційну теорію Луїзи Мішель Розенблатт як певну проміжну ланку між «новою критикою» й теорією читацького відгуку і водночас як самостійну літературознавчу теорію. Увиразнено саме літературно-критичну й теоретичну спрямованість доробку Л.М. Розенблатт, його місце в історії літературної критики у США, окреслено взаємодію з іншими суміжними школами та напрямами.Завантаження
Посилання
Зубрицька М. Homo legens: читання як соціокультурний феномен / Марія Зубрицька. – Львів: Літопис, 2004. – 352 с.
Современное зарубежное литературоведение (страны Западной Европы и США): концепции, школы, термины. Энциклопедический справочник. – М.: Интрада – ИНИОН, 1999. – 319 с.
Чеснокова Г.В. Як виміряти враження від поезії або Вступ до емпіричних методів дослідження у мовознавстві / Ганна Вадимівна Чеснокова. – К.: Ленвіт, 2011. – 248 с.
Bleich, D. Subjective Criticism / David Bleich. – Baltimore: The John Hopkins University Press, 1981. – 309 p.
Fish, S. Is There a Text in This Class?: The Authority of Interpretative Communities / Stanley Eugene Fish. – Cambridge: Harvard University Press, 1980. – 394 p.
Herber, H. L. Professional connections: Pioneers and contemporaries in reading // R.R. Rudell, M.R. Ruddell, & H. Singer (Eds.), Theoretical models and processes of reading (4th ed.) – Newark, DE: International Reading Association, 1994. – pp.1057-1092.
Rosenblatt, L. M. Literature as Exploration / Louise Michelle Rosenblatt. – New York: The Modern Association of America, 1995. – 321 p.
Rosenblatt, L. M. The Reader, the Text, the Poem: The Transactional Theory of the Literary Work / Louise Michelle Rosenblatt. – Carbondale: Southern Illinois University Press, 1994. – 210 p.
Tompkins, J. P. (Ed.) Reader-response criticism: From Formalism to Post-Structuralism. – Baltimore: John Hopkins University Press, 1980. – 275 p.
Allen, C. Louise Rosenblatt and Theories of Reader-Response [Електронний ресурс] // Reader 20, 1988. – Режим доступу: http://www.hu.mtu.edu/reader/online/20/allen20.html.
Flynn, Elizabeth. "A Note from the Editor [Електронний ресурс] // Reader 20, 1988. – Режим доступу: http://www.hu.mtu.edu/reader/online/20/note20.html.
Louise Rosenblatt Interview for Distinguished Visiting Scholar [Електронний ресурс] // Department of Teaching and Learning, School of Education, University of Miami, 1999. – Режим доступу: http://www.education.miami.edu/ep/rosenblatt.
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з такими умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).