КОНФЛІКТ БАЖАНОГО І ДІЙСНОГО В НАРИСІ «САДИ» КУБАНСЬКОГО ПИСЬМЕННИКА О. РОЗУМІЄНКА

  • Mykola Vas’kiv Київський університет імені Бориса Грінченка, кафедра української літератури, компаративістики та соціальних комунікацій
Ключові слова: мандрівний нарис, виробничий нарис, проблематика, мовностилістичні особливості

Анотація

У статті йдеться про проблематику й наративні особливості нарису «Сади» (1931) кубанського українськомовного письменника міжвоєнного двадцятиріччя Омеляна Розумієнка. Нарис можна частково назвати мандрівним, бо автор – мешканець Кубані – відкриває для українського читача історію й сучасність села Калініного, колишніх Садів, дає його розгорнутий опис, через призму політичної заанґажованості прагне відтворити колективізацію на селі як результат класової боротьби. Письменник ставить собі за мету описати ці процеси винятково як позитивне явище, але прагнення бути правдивим спонукає його до постійного зображення «тимчасових» труднощів, недоліків і перегинів із боку місцевої влади й партійно-державного керівництва.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографія автора

Mykola Vas’kiv, Київський університет імені Бориса Грінченка, кафедра української літератури, компаративістики та соціальних комунікацій
доктор філологічних наук, професор

Посилання

Dziuba I. Proza / Ivan Dziuba // Istoriia ukrainskoi literatury XX st. : u 2 kn. – Kn. 1: 1910-1930-ti roky : navch. posibnyk / Za red. V.H. Donchyka. – K. : Lybid, 1994. – S. 440-481.

Lola M. Peredmova / M. Lola // Velykym kolektyvom : zbirka / Za red. M. Lola. – Krasnodar : Vydannia Kubanskoi okruhovoi komisii dlia ukrainizatsii, 1930. – S. 3-6.

Rozumiienko O. Sady : narysy / Om. Rozumiienko. – Kharkiv : Literatura i mystetstvo, 1931. – 112 s.


Переглядів анотації: 252
Завантажень PDF: 178
Опубліковано
2015-04-01
Як цитувати
Vas’kiv, M. (2015). КОНФЛІКТ БАЖАНОГО І ДІЙСНОГО В НАРИСІ «САДИ» КУБАНСЬКОГО ПИСЬМЕННИКА О. РОЗУМІЄНКА. Синопсис: текст, контекст, медіа, (1 (9). https://doi.org/10.28925/2311-259x.2018.(1)5255
Розділ
Історія літератури як структура