«Туманна поезія» як віддзеркалення природи китайської літератури «Нового періоду» (друга половина XX століття)

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.28925/2311-259x.2020.4.5

Ключові слова:

Туманна поезія, китайська література, менлунши, культурна революція, модернізм, Китай, Культурна революція

Анотація

Предметом дослідження є формування течії «Туманної поезії» в китайській літературі кінця XX століття. Мета статті — розкрити динаміку «Туманної поезії» в межах модерністської парадигми на тлі китайської літератури «Нового періоду». Методика дослідження ґрунтується на ідентифікації ключових категорій модерністської поетики, що сприймаються і трансформуються в практиці версифікації течії. Метод соціокультурної контекстуалізації використовується для визначення місця «Туманної поезії» в естетичному та ідеологічному контексті Китаю періоду після Культурної революції. Результати дослідження виявляють ліричні спроби модерністського пошуку ідентичності в китайській літературі «Нового періоду». Пошуки власного «Я» та прагнення ширшого визначення категорії ідентичності розглядаються та всебічно аналізуються на матеріалі загалу репрезентативних поетичних текстів (Чжан Мін, Мен Лан, Бей Дао, Дуо Дуо). «Туманна поезія» поклала початок «новому періоду» в історії сучасної китайської літератури. Ця літературна течія продемонструвала якісні зміни в ідеологічних засадах і художній практиці нової поезії Китаю у XX столітті. «Туманна поезія» стала своєрідним естетичним протестом проти ідейно-художніх кліше попередньої культурно-історичної епохи. Поняття «Я» в межах парадигми Туманної поезії достовірно ідентифікується як незалежна свідомість, не продиктована жодною ідеологією чи доктриною, розкрита за допомогою зображень внутрішніх думок поета, як свідомих, так і підсвідомих. Результати дослідження демонструють трансформаційний потенціал поетики течії «Туманної поезії» на просодичному рівні, на рівні стилістичної образності та в жанровій специфіці. Інтерпретативні результати дослідження виявляють значення «Туманної поезії» в тому, що ця течія відродилась і дала новий поштовх для подальшого розвитку гуманістичній орієнтації китайської поезії. Новизна дослідження полягає в розкритті художніх засобів освоєння маргінального простору, що забезпечують поету та ліричному герою критичну дистанцію від панівного дискурсу політико-культурного істеблішменту в добу після Культурної революції в Китаї. Дослідження підсумовує, що течія «Туманна поезія» поставила у фокус суб’єктивне начало в мистецтві та відкрила дискурс для активних пошуків нової художньої дійсності, у якій поєднані спадщина класичної поезії Китаю, найкращі гуманістичні традиції нової поезії початку XX століття та модерністські риси західної поезії.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографія автора

Ivan Semenist, Київський університет імені Бориса Грінченка, Інститут філології

Кандидат історичних наук, завідувач кафедри східних мов та перекладу

Посилання

Bei, Dao (1988). Declaration. Poetry Foundation (Bonnie S. McDougall, Trans.). https://www.poetryfoundation.org/poems/142178/declaration.

Bei, Dao (1988). The Answer. Poetry Foundation (Bonnie S. McDougall, Trans.). URL: https://www.bbc.co.uk/worldservice/arts/features/poems/transcripts.shtml

Bezverkhnya, Y. (2014). “Tumanna poeziya” v kytaysʹkyy literaturi krizʹ pryzmu tradytsiy ta novatorstva [“Misty poetry” in Chinese literature through the prism of tradition and innovation]. Literaturoznavchi studiyi [Literary Studies], 42(1), 74–80. Kyiv.

Duo Duo (2008). Promise. World Literature Today (Yibing Huang, Trans.). https://www.worldliteraturetoday.org/2011/march/three-poems-duo-duo-bilingual-texts#.UZWJybXvtfs.

He, Henry Yuhuai (2001). Dictionary of the political thought of the People’s Republic of China. New York.

Hong, Zicheng (2007). A History of contemporary Chinese literature (Michael M. Day, Trans.). Leiden, Boston, Brill. https://doi.org/10.1163/ej.9789004157545.i-636.

Meng, Lang (1995). “Winter” (“Dongtian”). In Bei Ling, Meng Lang (Eds.). Seventy-Five Contemporary Chinese Poems (pp. 37–38). Beijing.

Michelle, Yeh (1992). Anthology of modern Chinese poetry (Michelle Yeh, Ed.). New Haven, London, Yale University press.

Murashevych, K. (2013). “Tumanna poeziya” yak fenomen kytaysʹkoyi literatury druhoyi polovyny XX st. [“Misty Poetry” as a phenomenon of Chinese literature of the second half of the 20th century]. In China, Korea, Japan: methodology and practice of culture interpretation (pp. 150–154). Kyiv, Seoul.

Vyshnyak, D. (2015). Kontseptualizatsiya smerti v poeziyi Hu Chena [The conceptualization of death in the Chen Gu's poetry]. Literaturoznavchi studiyi [Literary Studies], 44(1), 80–89. Kyiv.

Wu, Benshin (1988). Great Dictionary of New Chinese Poetry with commentary (Zhongguo xinshi jianshang da ci dian) (Wu Benshin, Ed.). Wuhan.

Xu, Jingya (1983). The rising poetry group — reviewing the modern trend of traditional poetry (Jueqi de shi qunping woguo shige de xiandai qingxiang). Contemporary literary trends (Dangdai Wenyi Sichao), 1, 55. Beijing Shi.

Zhang, Xudong (1997). Chinese modernism in the era of reforms. Cultural fever, avant-garde fiction and the new Chinese cinema. Durham and London: Duke University Press.

Downloads


Переглядів анотації: 400

Опубліковано

25.12.2020

Як цитувати

Semenist, I. (2020). «Туманна поезія» як віддзеркалення природи китайської літератури «Нового періоду» (друга половина XX століття). Синопсис: текст, контекст, медіа, 26(4), 145–150. https://doi.org/10.28925/2311-259x.2020.4.5

Номер

Розділ

Історія літератури як структура