Диджитальна журналістика як новий тип медіадіяльності

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.28925/2311-259x.2021.2.5

Ключові слова:

journalism, digitalization, digital media, digital media audience

Анотація

Актуальність дослідження зумовлена постійною трансформацією та оновленням диджитального середовища, невизначеністю категоріального апарату цифрової журналістики та національними особливостями процесу творення онлайнового журналістського дискурсу. Мета статті — визначити концептуальні особливості диджитальної журналістики та виокремити комунікаційну специфіку зазначеного виду медіадіяльності. Базуючись на роботах R. Salaverría, пропонується розуміти під диджитальною журналістикою усю журналістику, яка здійснюється за допомогою цифрових технологій, є мінливою соціальною публіцистичною практикою, орієнтованою на гетерогенну масову аудиторію, представлену у певних, але одночасно мінливих жанрах та форматах. Таким чином дискусійні моменти щодо застосування до цього виду медіадіяльності термінів «кібержурналістика», «онлайнова журналістика», «мультимедійна журналістика», «обчислювальна журналістика», «алгоритмічна журналістика», «журналістика, керована даними» та ін. Головним методом дослідження обрано дискурсний аналіз, який дозволив осягнути проблематику сучасного диджитального середовища, простежити генезу цифрової журналістики, здійснити типологічний аналіз існуючої системи цифрових медіа, визначити специфіку медіапродукту та особливості участі аудиторії у процесі диджитального творення та споживання новинної інформації. Новизна роботи полягає у спробі ввести у науковий дискурс системного визначення поняття «диджитальна журналістика», звернути увагу на такі її особливості як невизначеність та мінливість, трансформація традиційного категоріального апарату, зміна ролей та функцій учасників комунікативного процесу. У результаті дослідження з’ясовано суб’єктно-об’єктні та структурні характеристики сучасної журналістики, визначено організаційні й технологічні трансформації цифрового медіавиробництва.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Посилання

Bohn, T. W. (1980). Broadcasting national election returns, 1952–1976. Journal of Communication, 30(4), 140–153. https://doi.org/10.1111/j.1460-2466.1980.tb02026.x.

Deuze, M. (2017). Considering a possible future for Digital Journalism. Revista Mediterránea De Comunicación, 8(1), 9–18. https://doi.org/10.14198/medcom2017.8.1.1.

Deuze, M. A. (2003). The Web and its Journalisms: Considering the Consequences of Different Types of Newsmedia Online. New Media & Society, 5(2), 203–230. https://doi.org/10.1177/1461444803005002004.

Dietrich, F. (1986). Digital media: Bridges between data particles and artifacts. The Visual Computer, 2(3), 135–151. https://doi.org/10.1007/bf01900324.

Duffy, A., & Ang, P. H. (2019). Digital Journalism: Defined, Refined, or Re-defined. Digital Journalism, 7(3), 378–385. https://doi.org/10.1080/21670811.2019.1568899.

Ekström, M., & Westlund, O. (2019). The Dislocation of News Journalism: A Conceptual Framework for the Study of Epistemologies of Digital Journalism. Media and Communication, 7(1), 259–270. https://doi.org/10.17645/mac.v7i1.1763.

Franklin, B., & Canter, L. (2019). Digital Journalism Studies: The Key Concepts. Taylor & Francis. https://doi.org/10.4324/9781315406107.

Hermida, A., & Young, M. L. (2019). Data journalism and the regeneration of news. Routledge. https://doi.org/10.4324/9781315163895

Humprecht, E., & Esser, F. (2016). Mapping digital journalism: Comparing 48 news websites from six countries. Journalism, 19(4), 500–518. https://doi.org/10.1177/1464884916667872

Kammer, A. (2020). Audience participation in the production of online news. Nordicom Review, 34(s1), 113–126. https://doi.org/10.2478/nor-2013-0108.

Kyrylova, O. (2016). Kros-mediynyy kharakter diyalʹnosti “The New York Times”: heneza ta suchasnyy stan [The New York Times’ сross-media activities: genesis and modern condition]. Visnyk Dnipropetrovsʹkoho universytetu. Seriya Sotsialʹni komunikatsiyi [Dnipropetrovsk University Bulletin: Social Communications], 24(12), 87–93.

Kyrylova, O. (2019a). Immersive journalism: The factors of effective functioning. Communications and Communicative Technologies, 19, 48–55. https://doi.org/10.15421/291907.

Kyrylova, O. (2019b). Paywall vs. open journalism: dosvid vzayemodiyi z audytoriyeyu “The New York Times” ta “The Guardian” [Paywall vs. open journalism: the experience of interacting with The New York Times and The Guardian audiences]. In: P. Busch (Ed.), Science and society. Proceedings of the 9th International conference 2019, Hamilton, Canada (pp. 221–226). https://doi.org/10.5281/zenodo.2561942.

Kyrylova, O. (2020). Imersyvna zhurnalistyka: vid vytokiv do suchasnykh transformatsiy [Immersive journalism: from the origins to contemporary transformations]. In: V. Demchenko (Ed.), Aktualʹni trendy suchasnoho komunikatyvnoho prostoru: kolektyvna monohrafiya [Current trends of modern communicative space: a collective monograph] (pp. 70–84). GRANI.

Lepore, J. (2020). Speed and American elections. Science, 370(6514), 267–267. https://doi.org/10.1126/science.abf1768.

Marci-Boehncke, G., & Delere, M. (2018). Discussing digital media and opening eyes for constructivist learning chances: A qualitative-empirical study about pre-service teachers beliefs and a meta-cognitive reflection tool for education. ICERI2018 Proceedings. https://doi.org/10.21125/iceri.2018.1432.

Pashchenko, B. (2020). Nikkei as a complete cross-media system. Communications and Communicative Technologies, (20), 56–60. https://doi.org/10.15421/292008.

Salaverría, R. (2019a). Digital journalism. The International Encyclopedia of Journalism Studies, 1–11. https://doi.org/10.1002/9781118841570.iejs0189.

Salaverría, R. (2019b). Digital journalism: 25 years of research. Review article. El Profesional de la Información, 28(1). https://doi.org/10.3145/epi.2019.ene.01.

Siapera, E. (2017). Understanding new media (2nd ed.). SAGE.

Steensen, S., & Westlund, O. (2020). What is digital journalism studies? Routledge. https://doi.org/10.4324/9780429259555

Suvorova, A. (2017). Novyye media: k voprosu o kategorial'no-ponyatiynom apparate [New media: to the issue of the categorical-conceptual apparatus]. Kul'tura i tsivilizatsiya [Culture and civilization], 7(4A), 735–745.

Wirtz, B. W. (2020). Integrated media conglomerates and cross-media. Springer Texts in Business and Economics, 233–255. https://doi.org/10.1007/978-3-030-47913-8_14.

Downloads


Переглядів анотації: 543

Опубліковано

30.06.2021

Як цитувати

Shelefontiuk, A. (2021). Диджитальна журналістика як новий тип медіадіяльності. Синопсис: текст, контекст, медіа, 27(2), 70–76. https://doi.org/10.28925/2311-259x.2021.2.5

Номер

Розділ

Медіа та віртуальна реальність