Візія вікторіанської екологічної катастрофи
(на основі вибраних романів Сінді Спенсер Пейп)
DOI:
https://doi.org/10.28925/2311-259x.2021.4.3Ключові слова:
Cindy Spencer Pape, ecocriticism, image, deterioration, ecological disasterАнотація
Проблема погіршення стану природи в антропоцені стала важливим аспектом художнього дослідження, що привело до аналізу екологічних образів у текстах різних жанрів. Запропонований аналіз таких образів у серії романів жанру «gaslight romance» також є актуальним. Предмет дослідження — художній світ серії романів Сінді Спенсер Пейп, зосереджений навколо образу альтернативного Лондона ХІХ століття з високорозвиненими паровими двигунами та відповідними технологіями. Методом дослідження обрано екокритичний підхід, оскільки романи мають потужні екологічні образи, дослідження яких реалізується шляхом філологічного аналізу тексту. Серія охоплює низку років, і тому погіршення екології через надмірне використання вугілля можна простежити через різні локації Лондона, описані в різних часових пластах, і порівняльний аналіз цих описів служить доказом погіршення екології. Так розкривається послідовний екологічний дискурс у серії, його зв’язки зміцнюються за рахунок постійного увиразнення образів природи, обтяжених прогресуючим забрудненням. Ця проблема має соціальний вимір, оскільки бідніші жителі міст більше страждають від забруднення через роботу й побутові умови. Стаття має на меті розкрити ці численні аспекти екологічних образів.
Ретельний аналіз тексту різних рівнів дав можливість розшифрувати багатошарові екологічні образи та зупинитися на їхньому значенні в романах. Оскільки деградація навколишнього середовища відбулася в минулому, серія описує її результати як факти і стискає її прогрес у часі та просторі дії романів. Це посилює образ катастрофи, змушує відчувати її більш нагальною й актуальною, перетворюючи її таким чином на потужний сюжетний інструмент, результатом якого є пошук шляхів вирішення проблем і полегшення наявних наслідків надмірного використання вугілля. Стаття є основою для подальшого аналізу екологічних образів стімпанку та «gaslight romance» як плідних для такого дослідження жанрах.
Завантаження
Посилання
Allewaert, M., & Ziser, M. (Eds.). (2012). Ecocriticism. American literature, 84(2). Duke University Press. https://doi.org/10.1215/00029831-1587332
Armbruster, K., & In Wallace, K. R. (2001). Beyond nature writing: Expanding the boundaries of ecocriticism. University Press of Virginia.
Baratta, C. (2012). Environmentalism in the realm of science fiction and fantasy literature. Cambridge Scholars.
Birkerts, S. (1996). Only God can make a tree: The joys and sorrows of ecocriticism. In The Boston book review,3.1. https://www.asle.org/wp-content/uploads/ASLE_Primer_Birkerts.pdf
Brawley, C. S. (2014). Nature and the numinous in mythopoeic fantasy literature. McFarland & Company, Inc., Publishers.
Garrard, G. (2012). Ecocriticism. Routledge. https://doi.org/10.4324/9780203806838
Glotfelty, C. (2009). The ecocriticism reader: Landmarks in literary ecology. The University of Georgia Press.
Legler, G. T. (2010). Ecofeminist literary criticism. In Ecofeminism: Women, culture, nature (Pp. 227–238). Indiana Univ. Press.
Oppermann T., S. (1999, December 15). Ecocriticism: natural world in the literary viewfinder. In Hacettepe University Journal of Faculty of Letters, 16.2, 29–46.
Pape, C. S. (2012a). Kilts & kraken. Carina Press.
Pape, C. S. (2012b). Moonlight & mechanicals. Carina Press.
Pape, C. S. (2013). Steam & sorcery. Carina Press.
Pape, C. S. (2014). Ashes & alchemy. Carina Press.
Rueckert, W. (2009). Literature and ecology: an experiment in ecocriticism. The ecocriticism reader: landmarks in literary ecology (Pp. 105–123). The University of Georgia Press.
Wheeler, W. (2008, January 01). Postscript on biosemiotics: Reading beyond words — and ecocriticism. New formations, 64, 137–154.
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2021 Дарія Хохель
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з такими умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).