Соціальний обмін емоціями у системі соціальних медіа: результати аналізу коментарів до крипіпасти на платформі Reddit

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.28925/2311-259x.2021.4.7

Ключові слова:

соціальний обмін емоціями, соціальні медіа, Reddit, крипіпаста

Анотація

Актуальність статті пояснюється комунікативною значимістю та тими функціями, що має система соціальних медіа сьогодні. Американська платформа Reddit є не лише майданчиком для спілкування світового рівня, але й простором для можливого втілення моделей взаємодії офлайн-середовища. Наразі зростає як популярність мережі Reddit, так і її впливовість на фізичний світ. Об’єкт дослідження — коментарі користувачів до високообговорюваної крипіпасти «My Sleep Paralysis Demon is Actually A Pretty Chill Guy», що була опублікована в спільноті NoSleep — найпопулярнішому сабредиті, де користувачі діляться своїми хорор-дописами. Крипіпаста виступила зручним матеріалом для дослідження завдяки своїй комунікативній природі. Це цифровий вигаданий контент, що сприймається як реальний (через внутрішні правила спільноти NoSleep) і не має темпорального характеру. У статті вивчається процес соціального обміну емоціями, повторного їх переживання під час опису події, яка їх викликала. Для вирішення поставленої мети — з’ясувати, чи дозволяє Reddit переносити закони реальної соціальної інтеракції в онлайн-простір, — було використано комплекс методів, провідним серед яких був ручний інтент-аналіз.

У результаті дослідження виявлено, що фідбек користувачів може бути представлений однією з трьох форм (чи певною їх комбінацією): прямим емоційним фідбеком, що виражає певну емоцію, отриману після прочитання крипіпасти; коментуванням історії, що є переважно раціональним висловлюванням думок щодо історії; та особистим досвідом, що є викладом інформації про юзерів, які коментують крипіпасту. Їхній підрахунок продемонстрував наявність спільних рис між офлайновим соціальним обміном емоціями та його діджитальним аналогом. Співвідношення різних форм коментарів залежить від ступеня обговорюваності крипіпасти та специфіки центральної теми.

Крипіпаста наразі активно привертає увагу науковців з усього світу, проте досліджуються переважно її становлення та формування як жанру діджитального середовища. У цьому ж дослідженні було зроблено акцент на специфіці крипіпасти на Reddit з урахуванням внутрішніх правил ком’юніті. Для подальших досліджень перспективним видається вивчення інших жанрів діджитального середовища з перспективи соціального обміну емоціями.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографії авторів

Антон Чорнобильський, Дніпровський національний університет імені Олеся Гончара

Аспірант кафедри масової та міжнародної комунікації

Оксана Кирилова, Дніпровський національний університет імені Олеся Гончара

Кандидат фіологічних наук, доцент кафедри масової та міжнародної комунікації

Посилання

Alonso, J. M. (2019). Creepypasta o el terror colaborativo. Tenso Diagonal, 7, 72–93.

Balanzategui, J. (2019). Creepypasta, ‘Candle cove’, and the digital gothic. Journal of Visual Culture, 18(2), 187–208. https://doi.org/10.1177/1470412919841018

Balanzategui, J. (2021). The digital gothic and the mainstream horror genre. In E. Falvey, J. Wroot, & J. Hickinbottom (Eds.), New Blood: Critical Approaches to Contemporary Horror (p. 288). University of Wales Press.

Blank, T. J., & McNeill, L. S. (2018). Slender man is coming: Creepypasta and contemporary legends on the internet. University Press of Colorado. https://doi.org/10.7330/9781607327813

Brzostek, D. (2016). Praktyka grozy i praktyki narracyjne. Creepypasta: Niesamowitości (w) sieci. Literatura Ludowa, 3, 53–61. https://doi.org/10.12775/ll.3.2016.005

Christophe, V. (1993). Le récit d’un épisode émotionnel: réponses émotionnelles et comportements sociaux de l’auditeur [Unpublished master’s thesis]. Université Charles de Gaulle.

Denis, D., French, C. C., & Gregory, A. M. (2018). A systematic review of variables associated with sleep paralysis. Sleep Med Rev, 38, 141–157. https://doi.org/10.1016/j.smrv.2017.05.005

duketuring. (2020, September 27). I found a hidden compartment in my new house, filled with thousands of credit cards and one weird notebook [Online forum post]. Reddit. https://www.reddit.com/r/nosleep/comments/j0thxs/i_found_a_hidden_compartment_in_my_new_house

Duprez, C., Christophe, V., Rimé, B., Congard, A., & Antoine, P. (2014). Motives for the social sharing of an emotional experience. Journal of Social and Personal Relationships, 32(6), 757–787. https://doi.org/10.1177/0265407514548393

Eusebius, S., Parackal, M., & Gnoth, J. (2014, December). Luhmann’s Theory of Social Systems — A New Foundation for Research on Social Media [Conference session]. Australian and New Zealand Marketing Academy Conference (2014): Agents of Change, Griffith University, Brisbane, Australia.

Freitas, C., & Amaro, M. (2016). Slender Man: creepypasta, mimese e realidade. Temática, 12(1), 33–48. https://periodicos.ufpb.br/ojs/index.php/tematica/article/view/27399/14713

García-Roca, A. (2020). Creepypasta as metaficational textualities: training opportunities for media and information literacy. Tonos Digital, 40. http://www.tonosdigital.es/ojs/index.php/tonos/article/view/2715/1195

Gerim, G. (2017). A Critical Review of Luhmann’s Social Systems Theory’s Perspective on Mass Media and Social Media. Insan & Toplum, 7(2), 141–154. https://doi.org/10.12658/human.society.7.14.M0218

Henriksen, L. (2018). “Spread the word”: Creepypasta, Hauntology, and an ethics of the curse. University of Toronto Quarterly, 87(1), 266–280. https://doi.org/10.3138/utq.87.1.266

Hicks, Chris (writechriswrite). (2020, September 4). My sleep paralysis demon is actually a pretty chill guy [Online forum post]. Reddit. https://www.reddit.com/r/nosleep/comments/imhzg1/my_sleep_paralysis_demon_is_actually_a_pretty/

Kemp S. (2021, January 21). Digital 2021: The latest insights into the ‘state of digital’. We Are Social UK. https://wearesocial.com/uk/blog/2021/01/digital-2021-the-latest-insights-into-the-state-of-digital

Kyrylova, O., & Chornobylskyi, A. (2021). “Sotsialna merezha” yak metafenomen: dosvid funktsionuvannia onlainovoi platformy Reddit [“Social network” as a meta phenomenon: the experience of the online platform Reddit]. In Mediasfera: lokalne ta hlobalne (pp. 60–87). Juorfond.

Laura (hercreation). (2020, September 15). When I was a kid, my dad kept a second family in our basement [Online forum post]. Reddit. https://www.reddit.com/r/nosleep/comments/it8166/when_i_was_a_kid_my_dad_kept_a_second_family_in/

Ondrak, J. (2018). Spectres des monstres: Post-postmodernisms, hauntology and creepypasta narratives as digital fiction. Horror Studies, 9(2), 161–178. https://doi.org/10.1386/host.9.2.161_1

Rauw, M. C., & Rimé, B. (1990). Le partage social chez les adolescents. Non-published manuscript.

Rimé, B. (1995a). Mental rumination, social sharing, and the recovery from emotional exposure. In W. Pennebaker (Ed.), Emotion, disclosure, & health (pp. 271–291). American Psychological Association. https://doi.org/10.1037/10182-013

Rimé, B. (1995b). The social sharing of emotional experience as a source for the social knowledge of emotion. In J. A. Russell, J. M. Fernandez-Dols, A. S. Manstead, & J. C. Wellenkamp (Eds.), Everyday conceptions of emotions. An introduction to the psychology, anthropology and linguistics of emotion (pp. 475–489). Kluwer. https://doi.org/10.1007/978-94-015-8484-5_27

Rimé, B. (2007). Social Sharing of Emotion as an Interface Between Individual and Collective Processes in the Construction of Emotional Climates. Journal of Social Issues, 63(2), 307–322. https://doi.org/10.1111/j.1540-4560.2007.00510.x

Rimé, B. (2009). Emotion elicits the social sharing of emotion: Theory and empirical review. Emotion Review, 1(1), 60–85. https://doi.org/10.1177/1754073908097189

Rimé, B., & Zech, E. (2001). The social sharing of emotion: Interpersonal and collective dimensions. Boletin de Psicologia, 70, 97–108. http://hdl.handle.net/2078.1/92733

Rimé, B., Mesquita, B., Boca, S., & Philippot, P. (1991). Beyond the emotional event: Six studies on the social sharing of emotion. Cognition & Emotion, 5(5–6), 435–465. https://doi.org/10.1080/02699939108411052

Rimé, B., Philippot, P., Boca, S., & Mesquita, B. (1992). Long-lasting cognitive and social consequences of emotion: Social sharing and rumination. European review of social psychology, 3(1), 225–258. https://doi.org/10.1080/14792779243000078

Rodríguez Hidalgo, C., Tan, E., & Verlegh, P. (2015). The social sharing of emotion (SSE) in online social networks: A case study in live journal. Computers in Human Behavior, 52, 364–372. https://doi.org/10.1016/j.chb.2015.05.009

Sánchez, S. (2018). Folklore digital: la vigencia de las leyendas urbanas en los creepypastas. Heterotopías, 1(1). https://revistas.unc.edu.ar/index.php/heterotopias/article/view/19993

Wholesomenosleep. (2017, March 25). Wholesomenosleep: Scary stories with sweet endings (Social media community). Reddit. https://www.reddit.com/r/Wholesomenosleep/

Wiles, W. (2013, December 20). Creepypasta. With a flood of dark memes and viral horror stories, the internet is mapping the contours of modern fear. Aeon. https://aeon.co/essays/creepypasta-is-how-the-internet-learns-our-fears

Williams, C. (2015, February 2). How has Creepypasta transformed folklore? Digital Humanities Symposium. https://newprairiepress.org/digitalhumanities/2015/LitPanel/4

Willsey, K. (2020). Deer Trevor. In A. Peck & T. J. Blank (Eds.), Folklore and social media (p. 256). Utah State University Press.

Zech, E., Rimé, B., Nils, F., & Feldman, R. S. (2004). Social sharing of emotion, emotional recovery, and interpersonal aspects. In P. Philippot (Ed.), The regulation of emotion (pp. 157–185). Lawrence Erlbaum Associates Publishers.

Downloads


Переглядів анотації: 59

Опубліковано

2021-12-25

Як цитувати

Чорнобильський, А., & Кирилова, О. (2021). Соціальний обмін емоціями у системі соціальних медіа: результати аналізу коментарів до крипіпасти на платформі Reddit. Синопсис: текст, контекст, медіа, 27(4), 245–251. https://doi.org/10.28925/2311-259x.2021.4.7

Номер

Розділ

Медіа та віртуальна реальність