Медіакультура як ознака лібералізму сучасного інформаційного суспільства

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.28925/2311-259x.2023.3.9

Ключові слова:

інформаційне суспільство, масмедіа, медіакультура, інформаційна вільнодумність, носії інформації

Анотація

Актуальність дослідження зумовлена визначенням і комунікативними супроводами того, що більшість представників бізнесу з виробництва прикладів інформаційної культури продовжують заперечувати проблему вільнодумного ухилу функціонування інформаційної культури. Неспростованим є такий факт: медіапрацівники, які створюють контент інформаційної культури, зізнаються, що більшість носіїв усе-таки наближаються до трактування цього медіапродукту з ліберальної, вільнодумної точки зору. Об’єктом дослідження є медіакультура як чинник системи соціальних комунікацій, предметом — носії української ліберальної інформаційної культури. Мета дослідження полягає в розкритті ключових чинників сучасного аспекту носіїв української інформаційної культури в контексті її вільної інтерпретації в інформаційному суспільстві. Для досягнення вказаної мети були поставлені такі завдання: виявити закономірності й особливості інформаційної медіакультури як комунікативного засобу; окреслити масовість інформаційної культури як ознаку вільнодумності; з’ясувати функціональність вільнодумної інформаційної культури. Методологічну основу становить поєднання загальнонаукових методів і спеціальних методик та підходів до вивчення закономірностей та особливостей проходження інформаційних процесів і явищ.

У результаті дослідження з’ясовано, що інформаційна медіакультура передбачає, зокрема, наслідування власним носіям, які мають авторитет знання та досвіду. Саме в цьому інформаційна культура допомагає закріпленню змісту тих норм, яким суспільство надає особливого значення. При цьому закріплення одного певного варіанта взірця інформаційної культури стає основою для того, щоби його контент проходив до аудиторії не у вигляді його постійної зміни та переробки, а у вигляді створення нових символічних значень цілісних комплексів уже не традиційних смислів.

Українська інформаційна культура — соціокультурний феномен, що розвивається й до сьогодні. Закріпивши один варіант змісту, цей феномен не тільки намагається самою своєю сутністю розтлумачити певне традиційне явище «правильного минулого», а й приводить до потреби виникнення нових змістів, нових контекстів, нових меседжів, які враховують необхідні зміни, що відбулися, але виключно виходячи з особистих інтенцій аудиторії.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографії авторів

Ольга Мітчук, Київський університет імені Бориса Грінченка

Доктор наук із соціальних комунікацій, професор кафедри журналістики та нових медіа

Іван Крупський, Львівський національний університет імені Івана Франка

Доктор історичних наук, професор кафедри теорії і практики журналістики

Посилання

Clyde, W., M. (1934). The Struggle for Freedom of the Press from Caxton to Cromwell. Oxford University Press.

Konovets, O. (2003). Ukrainskyi ideal: istorychni narysy, dialohy [The Ukrainian ideal: historical essays, dialogue]. VTs “Prosvita”.

Mak-Liuen, M. (2001). Halaktyka Hutenberha: Stanovlennia liudyny drukovanoi knyhy [Gutenberg’s Galaxy: The Making of Man printed book]. Nika-Tsentr.

Milton, J. (1948). Complete Poetry and Selected Prose of John Milton. The Mayfair Edition.

Mitchuk, O., Penchuk, I., Podluzhna, N., Shirobokova, O., & Tregub, A. (2021). Changes in social communication as a tool of social work under the influence of digitalization. Estudios de Economia Aplicada, 39(3). https://doi.org/10.25115/eea.v39i3.4717

Patterson, G., J. (1939). Free Speech and a Free Press. Little Brown & Co.

Downloads


Переглядів анотації: 110

Опубліковано

31.10.2023

Як цитувати

Мітчук, О., & Крупський, І. (2023). Медіакультура як ознака лібералізму сучасного інформаційного суспільства. Синопсис: текст, контекст, медіа, 29(3), 220–225. https://doi.org/10.28925/2311-259x.2023.3.9

Номер

Розділ

Медіа та віртуальна реальність