Голосова ідентифікація: метатекстуальність феномену електронного голосу

На матеріалі транскрипту «Прорив» Константинса Раудіве

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.28925/2311-259x.2024.1.7

Ключові слова:

метатекстуальність, транскомунікація, парапсихологія, метамодерн, феномен електронного голосу, музика, шум

Анотація

Предметом дослідження в статті є деякі аспекти транскомунікації та її зв’язок із літературою, зокрема метатекстуальною природою транскомунікаційних аудіозаписів як матеріалу для вивчення методів інструментальної транскомунікації (ITC) та феномена електронного голосу (ФЕГ) — терміни, які вживаються для опису отриманих за допомогою використання електронних пристроїв і технологій даних щодо спілкування з духами чи сутностями з інших сфер або вимірів. Проблема дослідження полягає в самій сутності форми паранормальних явищ, яка передбачає спроби ідентифікувати та інтерпретувати повідомлення, зображення чи інші форми зв’язку з «метареальністю» за допомогою таких аналогових пристроїв, як радіо, телевізори, перші комп’ютери і саморобна радіоелектронна техніка. Константинс Раудіве, один із перших дослідників транскомунікації, уважав, що радіо зокрема можна використовувати як засіб встановлення контакту з духами або сутностями, які існують за межами фізичної реальності й можуть маніпулювати електронними сигналами або іншими формами енергії, щоб надсилати повідомлення, які інтерпретуватимуть живі. Мета статті розкривається в методологічному вивченні транскомунікації як суперечливої сфери, яка не є широко прийнятою науковою спільнотою через брак емпіричних доказів на підтримку існування сутностей або спілкування такого типу. Саме тому багато скептиків стверджують, що цей досвід можна пояснити природними явищами, такими як парейдолія (схильність сприймати значущі моделі у випадкових подразниках) або електромагнітні перешкоди, а тому безліч прикладів ФЕГ ігноруються як фіктивні, аматорські, постановні. Важливо зазначити, що дослідники паранормальних явищ підходять до транскомунікації зі здоровою долею скепсису та обережності й визнають, що ця наукова галузь усе ще є недоведеною і спекулятивною, а тому результати дослідження мають перспективу для подальшого вивчення надскладного явища. У статті зокрема вивчається можливість літературознавчої інтерпретації транскомунікації з позицій метатекстуальності.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографія автора

Олег Коляда, Житомирський державний університет імені Івана Франка

Кандидат філологічних наук, доцент кафедри німецької філології та зарубіжної літератури

Посилання

Beckett, S. (1965). Waiting for Godot. https://edisciplinas.usp.br/pluginfile.php/1882602/mod_resource/content/1/Godot.pdf

Burroughs, W. (1976). The Allen Ginsberg Project. https://allenginsberg.org/2016/07/william-burroughs-1976-1

Burroughs, W. (1976). William S. Burroughs Lecture Part 1. Internet Archive. https://archive.org/details/naropa_william_s_burroughs2

Joyce, J. (2001). Ulysses. The Project Gutenberg eBook of Ulysses. https://www.gutenberg.org/files/4300/4300-h/4300-h.htm

Raudive, K. (1971a). Breakthrough. A General Introduction with Examples of the Voices. Vinyl Disc, 7", 33 ⅓ RPM, Side B (B1.7). Vista.

Raudive, K. (1971b). Breakthrough. An Amazing Experiment in Electronic Communication with the Dead. The Garden City Press Limited.

Raudive, K. (2012). Ueberleben Wir Den Tod.  Scribd. https://www.scribd.com/document/135074717/Raudive-Ueberleben-Wir-Den-Tod

Raudive, K. (2015). Breakthrough. Konstantin Raudive. https://vdocuments.mx/breakthrough-konstantin-raudive.html

Downloads


Переглядів анотації: 90

Опубліковано

31.03.2024

Як цитувати

Коляда, О. (2024). Голосова ідентифікація: метатекстуальність феномену електронного голосу: На матеріалі транскрипту «Прорив» Константинса Раудіве. Синопсис: текст, контекст, медіа, 30(1), 50–60. https://doi.org/10.28925/2311-259x.2024.1.7

Номер

Розділ

Переклади та інтерпретації