НАРАТОЛОГІЧНИЙ АНАЛІЗ РОМАНУ БАРБАРИ РЕДІНҐ «БЕЗУМЦІ»
DOI:
https://doi.org/10.28925/2311-259x.2015(4)112awКлючові слова:
наратив, наратор, суб’єктивна манера оповіді, діалогізований монологАнотація
У статті досліджено наративну структуру роману Барбари Редінґ «Безумці», з’ясовані особливості функціонування всіх елементів наративу. Наголошено, що у творі домінує суб’єктивна манера оповіді (форма діалогізованого монологу). Для наративу визначальний прийом текстової інтерференції. Авторську стратегію викладу реалізує дієгетичний наратор, який часто виявляється обмеженим у своєму знанні, і тоді виклад підтримується всезнаючим недієгетичним наратором.Завантаження
Посилання
Зубрицька М. Homo legens: читання як соціокультурний феномен / М. Зубрицька. – Львів: Літопис, 2004. – 352 с.
Ізер В. Процес читання, феноменологічне наближення / В. Ізер // Антологія світової літературно-критичної думки ХХ ст. / За ред. М. Зубрицької. – Львів: Літопис, 2001. – С. 349-368.
Кралюк П. Такий (не)однаковий Коцюбинський / П. Кралюк // [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://litakcent.com/2012/11/24/takyj-neodnakovyj-kocjubynskyj/
Лотман Ю.М. Литературная биография в историко-культурном контексте (к типологическому соотношению текста и личности автора) / Ю. М. Лотман // О русской литературе. Статьи и исследования (1958-1993). История русской прозы. Теория литературы. – Санкт-Петербург: Искусство – СПб, 1997. – С.804-817.
Мацевко-Бекерська Л. Наратологічна проекція концепту «герой» / Л. Мацевко-Бекерська // [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://dspace.nbuv.gov.ua/bitstream/handle/123456789/18496/32-Matsevsko-Bekerska.pdf?sequence=1
Папуша І. Що таке наратологія? (огляд концепцій) / І. Папуша // [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://papusha.at.ua/publ/1-1-0-30
Редінґ Б. Безумці: з історії кохання Михайла Коцюбинського та Олександри Аплаксіної: роман / Барбара Редінґ. – К.: ВЦ «Академія», 2012. – 184 с.
Скорина Л.В. Аналіз художнього твору: навчальний посібник для студентів гуманітарних спеціальностей (філологія, літературна творчість, журналістика) / Л. В. Скорина. – Тернопіль: Навчальна книга. – Богдан, 2013. – 424 с.
Соловей О. Дівчинка і чудовисько / О. Соловей // Атоми і порожнеча: рецензії. – Луцьк: ПВД «Твердиня», 2012. – С. 60-67.
Ткачук М. Наративні моделі українського письменства / М. Ткачук. – Тернопіль: ТНПУ, Медобори, 2007. – 464 с.
Шмид В. Нарратология / В. Шмид / – М.: Языки славянской культуры, 2003. – 312 с.
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з такими умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).