Освітня журналістика в Україні (результати контент-аналізу)

Автор(и)

  • Petro Katerynych Київський національний університет імені Тараса Шевченка, Інститут журналістики https://orcid.org/0000-0002-5967-2368

DOI:

https://doi.org/10.28925/2311-259x.2021.2.7

Ключові слова:

освітня журналістика, освітній журналіст, ЗМІ, контент-аналіз, освітня журналістика в Україні

Анотація

У статті описано теоретичні підходи до розуміння освітньої журналістики, схарактеризовано поняття освітньої журналістики в українському та світовому медіапросторі, побудовано модель впливу сторонніх факторів на висвітлення питань освіти у ЗМІ. Мета дослідження — 1) вивчення теоретичних розробок та підходів до функціонування освітньої журналістики в медіа середовищі; 2) простежити жанрові та тематичні особливості аналізованих освітніх ЗМІ (на прикладі «Педпреса», «Освіта.ua», «НУШ», «Освіторія»). Методом дослідження є контент-аналіз спеціалізованих ЗМІ освітньої тематики. Ці ЗМІ мають регулярне наповнення різножанровим і різнотематичним контентом освітньої тематики, активно застосовують інструменти для створення мультимедійного контенту, мають найвищий трафік в сегменті інтернет-ЗМІ освітнього профілю (за даними сервісу статистики «Similar Web». Серед проаналізованого контенту чотирьох інтернет-видань освітньої спеціалізації (3352 публікації) встановлено, що за жанровою структурою превалюють замітки (2714; 80,9%), відчувається брак репортажів (56; 1,7%) та інтерв’ю (130; 3,9%). Слабка присутність аналітичних жанрів особливо відчутна стосовно тем дошкільної, інклюзивної та професійно-технічної освіти. Контент-аналіз матеріалів групи 1 (2366 матеріалів, 70,6% від усієї вибірки у двох групах) показав, що найбільша кількість матеріалів за аналізований період стосувалася тем початкової та середньої освіти (1131 матеріал, 47,8%), найменша – професійно-технічної освіти (131, 5,5%). Аналіз матеріалів у другій групі (29,4% від аналізованих матеріалів в обох групах) показав, що превалює тема початкової освіти (401 матеріал, 40,7%), значною є доля матеріалів, що стосуються дистанційної освіти (16,7% у «НУШ» та 16,9% в «Освіторії»). Більшість матеріалів «Педпреси» (83%), а також значна частина «Освіти.ua» (63%) є запозиченням або доповненим матеріалом, отриманим із сайтів МОНУ, УЦОЯО чи інших джерел. Ці результати становлять практичне значення дослідження.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Посилання

Anderson, G. L. (2007). Media’s impact on educational policies and practices: Political spectacle and social control. Peabody Journal of Education, 82(1), 103–120. https://doi.org/10.1080/01619560709336538

Cohen, Н. (2012, October 19). 11 Fundamental skills your content creation team needs. https://heidicohen.com/11-fundamental-skills-your-content-creation-team-needs//

CS MESU (2017). Komunikacijna strategija MONU 2017–2020 [Communication Strategy of the Ministry of Education and Science of Ukraine 2017–2020]. https://mon.gov.ua/storage/app/media/komunikaczijna-strategiya-mon-2017-2020.pdf

CS MESU (2019). Komunikacijna strategija MONU 2019–2021 [Communication Strategy of the Ministry of Education and Science of Ukraine 2019–2021]. https://mon.gov.ua/storage/app/media/media/MOES%20Com%20strategy%202019-2022.pdf

Detector Media (2008, June 4). Sim orijentyriv “TSN”: Skandaly, Sensacii’, Strah, Smert', Seks, Smih i Groshi [The Seven Benchmarks of TSN: Scandals, Sensations, Fear, Death, Sex, Laughter and Money]. https://detector.media/production/article/38798/2008-06-04-sim-oriientyriv-tsn-skandaly-sensatsii-strakh-smert-seks-smikh-i-groshi

Dryzytska, N. (2019, December 11). Influence Marketing & Media: chomu infliuensery (ne)potribni ZMI [Influence Marketing & Media: Why Influencers (don’t) need media]. https://www.thelede.media/istorii/2019/12/11/472

Gallego, J. P. (2016). Metodología y contenido axiológico de los programas de educación en valores. Foro de Educación, 21, 217–226. http://doi.org/10.14516/fde.2016.014.021.011

García, M. B. (2017). Funciones de las herramientas multimedia interactivas para la enseñanza en educación preescolar. Praxis, 13(1), 17–24. https://doi.org/10.21676/23897856.2063

García, М. (2014, January 30). The media quintet? https://garciamedia.com/blog/the_media_quintet/

Haas, E. (2007). False equivalency: Think tank references on education in the news media. Peabody Journal of Education, 82(1), 63–102. https://doi.org/10.1080/01619560709336537

Hansen, D. T. (2002). Dewey’s conception of an environment for teaching and learning. Curriculum Inquiry, 32(3), 267–280. https://doi.org/10.1111/1467-873X.00228

Karpenko, M. (2015, July 15). Osvita protiahom zhyttia yak chynnyk liudskoho rozvytku [Lifelong learning as a factor in human development]. https://niss.gov.ua/doslidzhennya/gumanitarniy-rozvitok/osvita-protyagom-zhittya-yak-chinnik-lyudskogo-rozvitku

Katerynych, P. (2020). Educational journalism in Ukraine: current status and development prospects. Synopsis: text, context, media, 26(4), 151–158. https://doi.org/10.28925/2311-259x.2020.4.6

Kefela, G. T. (2010). Knowledge-based economy and society has become a vital commodity to countries. International NGO Journal, 5(7), 160–166. https://doi.org/10.5897/INGOJ.9000069

Killeen, K. (2007). How the media misleads the story of school consumerism: A perspective from school finance. Peabody Journal of Education, 82(1), 32–62. https://doi.org/10.1080/01619560709336536

Lemos, M. H. (2017). Comment on Laurence Claus, The Divided Executive. Duke J. Const. L. & Pub. Pol’y, 13, 51. https://scholarship.law.duke.edu/cgi/viewcontent.cgi?article=1144&context=djclpp

Manic, M. (2015). The Rise of native advertising. Bulletin of the Transilvania University of Brasov. Economic Sciences, V, 8(1), 53.

Miller, R. A., & Albert, K. (2015). If it leads, it bleeds (and if it bleeds, it leads): Media coverage and fatalities in militarized interstate disputes. Political Communication, 32(1), 61–82. https://doi.org/10.1080/10584609.2014.880976

Moses, M. S. (2007). The media as educators, educational research, and autonomous deliberation. Peabody Journal of Education, 82(1), 150–165. https://doi.org/10.1080/01619560709336540

Nacos, B. (2016). Mass-mediated terrorism: Mainstream and digital media in terrorism and counterterrorism. Rowman & Littlefield. https://doi.org/10.4324/9781315641270

Okrent, A. (2014, January). The listicle as literary form. Uchicago Magazine. https://mag.uchicago.edu/arts-humanities/listicle-literary-form

Opfer, V. D. (2007). Developing a research agenda on the media and education. Peabody Journal of Education, 82(1), 166–177. https://doi.org/10.1080/01619560709336541

Pérez, G. (1998). El periodismo educativo: objetivos. Ámbitos. Revista Internacional de Comunicación,  15, 172–183. https://www.researchgate.net/publication/26527454_El_periodismo_educativo_objetivos

Petrushenko, O. (2016). Poniattia “suspilstvo znan”, yoho analiz ta otsinka [The concept of “knowledge society,” its analysis and evaluation]. Humanitarian Vision, 2, 105–109. https://doi.org/10.23939/shv2016.02.105

Preeti (2014). Education and Role of Media in Education System. International Journal of Scientific Engineering and Research, 2, 3, 174. https://www.ijser.in/archives/v2i3/SjIwMTMxNTg=.pdf

Sadri, S. R. (2019). Listicles and the modern news article: comparing the perceived credibility of listicles and traditional articles among millennial media consumers. Atlantic Journal of Communication, 27(2), 83–98. https://doi.org/10.1080/15456870.2019.1574794

Savinova, O. N. (2008). Transformacija mediasistemy v sovremennyh uslovijah: k voprosu aberracii funkcij SMI [Transformation of the media system in modern conditions: aberration of media functions]. Vestnik Nizhegorodskogo universiteta im. N. I. Lobachevskogo, 1. https://cyberleninka.ru/article/n/transformatsiya-mediasistemy-v-sovremennyh-usloviyah-k-voprosu-aberratsii-funktsiy-smi

Sjøvaag, H. (2016). Introducing the Paywall: A case study of content changes in three online newspapers. Journalism Practice, 10(3), 304–322. https://doi.org/10.1080/17512786.2015.1017595

Subetto, A. I. (2013). Obrazovatel'noe obshhestvo i realizacija strategii razvitija obrazovanija v XXI veke chast' 4 [The educational society and the implementation of the strategy for educational development in the twentieth century part 4]. Astrahanskij vestnik jekologicheskogo obrazovanija, 2(24). https://cyberleninka.ru/article/n/obrazovatelnoe-obschestvo-i-realizatsiya-strategii-razvitiya-obrazovaniya-v-xxi-veke-chast-4

Talanchuk, P. (2014, December 10). Navchannia protiahom zhyttia — sertsevyna suchasnoho osvitnoho protsesu [Lifelong learning is at the heart of the modern educational process]. [accessed 20 January 2021]. http://vnz.org.ua/statti/7038-navchannja-protjagom-zhyttja-sertsevyna-suchasnogo-osvitnogo-protsesu-petro-talanchuk

Tillman, L. C., & Trier, J. (2007). Boston Public as public pedagogy: Implications for teacher preparation and school leadership. Peabody Journal of Education, 82(1), 121–149. https://doi.org/10.1080/01619560709336539

Ukrainska Pravda (2020, March 3). V Ukraini — pershyi vypadok koronavirusu [The first case of coronavirus in Ukraine]. https://www.pravda.com.ua/news/2020/03/3/7242332/

UNESCO. Institute for lifelong learning. https://uil.unesco.org/

Wain, K. (2016). Philosophy of lifelong education. Routledge. https://doi.org/10.4324/9781315531090

Wallace, M. (2007). Educational myth-making with due accuracy and impartiality. Peabody Journal of Education, 82, 1, 10–31. https://doi.org/10.1080/01619560709336535

Wenger, D. H., & Potter, D. (2018). Advancing the Story: Quality Journalism in a Digital World. CQ Press.

Wimmer, R. D., & Dominick, J. R. (2013). Mass media research. Cengage learning.

YourDictionary. Newsmaker. https://www.yourdictionary.com/newsmaker/

Zhilavskaja, I. V. (2008). Optimizacija vzaimodejstvija SMI i molodezhnoj auditorii na osnove mediaobrazovatel'nyh strategij i tehnologij [Optimization of interaction between mass media and youth audience on the basis of media-educational strategies and technologies]. (Doctoral dissertation, Moskovskij gosudarstvennyj universitet im. M. V. Lomonosova (MGU). Fakul'tet zhurnalistiki). https://www.dissercat.com/content/optimizatsiya-vzaimodeistviya-smi-i-molodezhnoi-auditorii-na-osnove-mediaobrazovatelnykh-str

Downloads


Переглядів анотації: 402

Опубліковано

30.06.2021

Як цитувати

Katerynych, P. (2021). Освітня журналістика в Україні (результати контент-аналізу). Синопсис: текст, контекст, медіа, 27(2), 86–95. https://doi.org/10.28925/2311-259x.2021.2.7

Номер

Розділ

Медіа та віртуальна реальність