Афро-американська історія у збірці поезій Наташі Третевей «Вітчизняна гвардія»

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.28925/2311-259x.2021.4.4

Ключові слова:

афро-американська поезія, Наташа Третевей, Громадянська війна у США, «Вітчизняна гвардія», сонет, елегія, пастораль

Анотація

Актуальність та новизна розвідки полягають у зверненні до проблеми реконструювання історії США у поетичній збірці «Вітчизняна гвардія» («Native Guard») сучасної американської письменниці Наташі Третевей. Попри те, що письменниця є знаною культурною постаттю в американській літературі та лауреатом Пулітцерівської премії, в українській американістиці її творчість ще не була предметом наукового розгляду. У статті застосовано методологічні підходи афро-американських студій та критичної теорії раси з метою проаналізувати принципи художньої реконструкції участі полку афро-американців у складу армії північних штатів у Громадянській війні у США та дослідити репрезентацію расових конфліктів американського Півдня у збірці поезій Н. Третевей «Вітчизняна гвардія».

Результатами дослідження є такі висновки: у літературній творчості письменниця прагне осмислити колоніальний спадок минулого, подолати історичну «амнезію» і заповнити прогалини національної культурної пам’яті, увічнивши афро-американський полк у книзі «Вітчизняна гвардія». Поєднуючи автобіографічний та історичний наративи, Наташа Третевей експериментує у царині класичних жанроформ європейських літератур — віланели, елегії, паліндрому, пасторалі, сонета. Поетеса трансформує сонет у неримований та блюзовий, позначений численними повторами, а жанр пасторалі перетворює на діалог із поетами американського Півдня, акцентуючи увагу на проблемах расової нерівності. У центральній частині збірки — вінку сонетів, що у поетичній формі відтворюють щоденникові записи полковника гвардії афро-американців Луїзіани Натана Деніелза, використовуючи образ-маску учасника Громадянської війни та спираючись на архівні матеріали, Третевей розмірковує про зневажливе ставлення до «чорної» гвардії, знецінення її військового внеску та людські втрати афро-американського полку і здійснює «нове творення» історії американського Півдня, вписуючи забуті імена та відкриваючи нові перспективи історичного процесу. Творчий доробок сучасної письменниці позначений прицільною увагою до проблем історичної пам’яті та лакун в історії США, пов’язаних із колоніальним минулим та інститутом рабовласництва. Перспективними є подальші дослідження художньо-стильового новаторства поетичних збірок Наташі Третевей — «Хатня робота», «Офелія на фотографіях Беллока», «Раб», «Пам’ятник: Нові та вибрані поезії», а також дослідження фікціональності та автофікціональності у документальних та автобіографічних творах письменниці «Меморіел Драйв: Спогади дочки», «Після урагану Катріна: Роздуми на березі проливу Міссісіпі».

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографія автора

Ірина Яковенко, Київський університет імені Бориса Грінченка, Інститут філології

Кандидат філологічних наук, доцент кафедри лінгвістики та перекладу

Посилання

De Cenzo, G. (2008). Natasha Trethewey: The Native Guard of Southern History. South Atlantic Review, 73(1), 20–21. www.jstor.org/stable/27784759

Debo, A. (2010). Ophelia Speaks: Resurrecting Still Lives in Natasha Trethewey’s Bellocq’s Ophelia. In H. Bloom (Ed.), Bloom’s Modern Critical Views: African-American Poets, 2 (pp. 145–163). Infobase Publishing.

Dempsey, S. (2020). Aesthetic Activisms: Language Politics and Inheritances in Recent Poetry from the U.S. South (Doctor of Philosophy thesis). University of South Carolina. https://scholarcommons.sc.edu/etd/6041

Hollandsworth, J. G. (1995). The Louisiana Native Guards: The Black Military Experience during the Civil War. Louisiana State University Press.

Jones, M. D. (2015). Reframing Exposure: Natasha Trethewey’s Forms of Enclosure. ELH, 82(2), 407–429. https://doi.org/10.1353/elh.2015.0011

Kinnahan, L. (2019). Tourism and Taxonomy: Marianne Moore and Natasha Trethewey in Jefferson’s Virginia. Humanities, 8(4), 1–18. https://doi.org/10.3390/h8040180

Klotman, Ph. R. (2004). Military Rites and Wrongs: African Americans in the U.S. Armed Forces. In J. Bobo, C. Hudley & C. Michel (Eds.), The Black Studies Reader (pp. 113–137). Routledge.

Littlefield, D. C. (2013). Reflections on the History behind the Poetry of Natasha Trethewey. Historically Speaking, 14(1), 15–18. https://doi.org/10.1353/hsp.2013.0005

Magee, R., Trethewey, N. (2012). Creativity Conversation: Natasha Trethewey & Rosemary Magee, 1–18. http://creativity.emory.edu/documents/creativity-convo-transcripts/2012/Trethewey-Magee-transcript1012.pdf

Majeski, K.-A. (2019). Crosshatching in Trethewey’s Native Guard as the Ideal Texture of Documented History. The UNC-Chapel Hill Journal of History, 4, 224–229. https://traces.unc.edu/wp-content/uploads/sites/13218/2019/04/Essay_Majeski-Crosshatching-The-Native-Guard.pdf

Schwartz, C., Trethewey, N. (2016). Language and Ruthlessness: An Interview with Natasha Trethewey. Oxford American. http://www.oxfordamerican.orgitem745-natasha-trethewey-language-and-ruthlessness

Trethewey, N. (2000). Domestic Work. Graywolf Press.

Trethewey, N. (2002). Bellocq’s Ophelia. Graywolf Press.

Trethewey, N. (2006). Native Guard. Houghton Mifflin.

Trethewey, N. (2010). Beyond Katrina: A Meditation on the Mississippi Gulf Coast. University of Georgia Press.

Trethewey, N. (2012). Thrall. Houghton Mifflin Harcourt.

Trethewey, N. (2018). Monument: Poems New and Selected. Hougton Mifflin.

Trethewey, N. (2020). Memorial Drive: A Daughter’s Memoir. HarperCollins Publishers.

Valenzuela-Mendoza, E. (2014). “Tending to the Past”: The Historical Poetics of Joy Harjo and Natasha Trethewey (Doctor of Philosophy thesis). University of Iowa. https://ir.uiowa.edu/etd/1412

Weaver, C. P. (Ed.) (1998). Thank God My Regiment an African One: The Civil War Diary of Colonel Nathan W. Daniels. Louisiana State University Press.

Downloads


Переглядів анотації: 246

Опубліковано

25.12.2021

Як цитувати

Яковенко, І. (2021). Афро-американська історія у збірці поезій Наташі Третевей «Вітчизняна гвардія». Синопсис: текст, контекст, медіа, 27(4), 224–230. https://doi.org/10.28925/2311-259x.2021.4.4

Номер

Розділ

Практики інтерпретації художнього тексту