Афро-американська історія у збірці поезій Наташі Третевей «Вітчизняна гвардія»
DOI:
https://doi.org/10.28925/2311-259x.2021.4.4Ключові слова:
афро-американська поезія, Наташа Третевей, Громадянська війна у США, «Вітчизняна гвардія», сонет, елегія, пасторальАнотація
Актуальність та новизна розвідки полягають у зверненні до проблеми реконструювання історії США у поетичній збірці «Вітчизняна гвардія» («Native Guard») сучасної американської письменниці Наташі Третевей. Попри те, що письменниця є знаною культурною постаттю в американській літературі та лауреатом Пулітцерівської премії, в українській американістиці її творчість ще не була предметом наукового розгляду. У статті застосовано методологічні підходи афро-американських студій та критичної теорії раси з метою проаналізувати принципи художньої реконструкції участі полку афро-американців у складу армії північних штатів у Громадянській війні у США та дослідити репрезентацію расових конфліктів американського Півдня у збірці поезій Н. Третевей «Вітчизняна гвардія».
Результатами дослідження є такі висновки: у літературній творчості письменниця прагне осмислити колоніальний спадок минулого, подолати історичну «амнезію» і заповнити прогалини національної культурної пам’яті, увічнивши афро-американський полк у книзі «Вітчизняна гвардія». Поєднуючи автобіографічний та історичний наративи, Наташа Третевей експериментує у царині класичних жанроформ європейських літератур — віланели, елегії, паліндрому, пасторалі, сонета. Поетеса трансформує сонет у неримований та блюзовий, позначений численними повторами, а жанр пасторалі перетворює на діалог із поетами американського Півдня, акцентуючи увагу на проблемах расової нерівності. У центральній частині збірки — вінку сонетів, що у поетичній формі відтворюють щоденникові записи полковника гвардії афро-американців Луїзіани Натана Деніелза, використовуючи образ-маску учасника Громадянської війни та спираючись на архівні матеріали, Третевей розмірковує про зневажливе ставлення до «чорної» гвардії, знецінення її військового внеску та людські втрати афро-американського полку і здійснює «нове творення» історії американського Півдня, вписуючи забуті імена та відкриваючи нові перспективи історичного процесу. Творчий доробок сучасної письменниці позначений прицільною увагою до проблем історичної пам’яті та лакун в історії США, пов’язаних із колоніальним минулим та інститутом рабовласництва. Перспективними є подальші дослідження художньо-стильового новаторства поетичних збірок Наташі Третевей — «Хатня робота», «Офелія на фотографіях Беллока», «Раб», «Пам’ятник: Нові та вибрані поезії», а також дослідження фікціональності та автофікціональності у документальних та автобіографічних творах письменниці «Меморіел Драйв: Спогади дочки», «Після урагану Катріна: Роздуми на березі проливу Міссісіпі».
Завантаження
Посилання
De Cenzo, G. (2008). Natasha Trethewey: The Native Guard of Southern History. South Atlantic Review, 73(1), 20–21. www.jstor.org/stable/27784759
Debo, A. (2010). Ophelia Speaks: Resurrecting Still Lives in Natasha Trethewey’s Bellocq’s Ophelia. In H. Bloom (Ed.), Bloom’s Modern Critical Views: African-American Poets, 2 (pp. 145–163). Infobase Publishing.
Dempsey, S. (2020). Aesthetic Activisms: Language Politics and Inheritances in Recent Poetry from the U.S. South (Doctor of Philosophy thesis). University of South Carolina. https://scholarcommons.sc.edu/etd/6041
Hollandsworth, J. G. (1995). The Louisiana Native Guards: The Black Military Experience during the Civil War. Louisiana State University Press.
Jones, M. D. (2015). Reframing Exposure: Natasha Trethewey’s Forms of Enclosure. ELH, 82(2), 407–429. https://doi.org/10.1353/elh.2015.0011
Kinnahan, L. (2019). Tourism and Taxonomy: Marianne Moore and Natasha Trethewey in Jefferson’s Virginia. Humanities, 8(4), 1–18. https://doi.org/10.3390/h8040180
Klotman, Ph. R. (2004). Military Rites and Wrongs: African Americans in the U.S. Armed Forces. In J. Bobo, C. Hudley & C. Michel (Eds.), The Black Studies Reader (pp. 113–137). Routledge.
Littlefield, D. C. (2013). Reflections on the History behind the Poetry of Natasha Trethewey. Historically Speaking, 14(1), 15–18. https://doi.org/10.1353/hsp.2013.0005
Magee, R., Trethewey, N. (2012). Creativity Conversation: Natasha Trethewey & Rosemary Magee, 1–18. http://creativity.emory.edu/documents/creativity-convo-transcripts/2012/Trethewey-Magee-transcript1012.pdf
Majeski, K.-A. (2019). Crosshatching in Trethewey’s Native Guard as the Ideal Texture of Documented History. The UNC-Chapel Hill Journal of History, 4, 224–229. https://traces.unc.edu/wp-content/uploads/sites/13218/2019/04/Essay_Majeski-Crosshatching-The-Native-Guard.pdf
Schwartz, C., Trethewey, N. (2016). Language and Ruthlessness: An Interview with Natasha Trethewey. Oxford American. http://www.oxfordamerican.orgitem745-natasha-trethewey-language-and-ruthlessness
Trethewey, N. (2000). Domestic Work. Graywolf Press.
Trethewey, N. (2002). Bellocq’s Ophelia. Graywolf Press.
Trethewey, N. (2006). Native Guard. Houghton Mifflin.
Trethewey, N. (2010). Beyond Katrina: A Meditation on the Mississippi Gulf Coast. University of Georgia Press.
Trethewey, N. (2012). Thrall. Houghton Mifflin Harcourt.
Trethewey, N. (2018). Monument: Poems New and Selected. Hougton Mifflin.
Trethewey, N. (2020). Memorial Drive: A Daughter’s Memoir. HarperCollins Publishers.
Valenzuela-Mendoza, E. (2014). “Tending to the Past”: The Historical Poetics of Joy Harjo and Natasha Trethewey (Doctor of Philosophy thesis). University of Iowa. https://ir.uiowa.edu/etd/1412
Weaver, C. P. (Ed.) (1998). Thank God My Regiment an African One: The Civil War Diary of Colonel Nathan W. Daniels. Louisiana State University Press.
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2021 Ірина Яковенко
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з такими умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).