АСПЕКТНЕ ВИВЧЕННЯ ОБРАЗІВ-ПЕРСОНАЖІВ В МЕТОДИЦІ НАВЧАННЯ ЛІТЕРАТУРИ ДО КІНЦЯ ХІХ СТ.

Автор(и)

  • Larysa Udovychenko Київський університет імені Бориса Грінченка, кафедра української літератури, компаративістики та соціальних комунікацій

DOI:

https://doi.org/10.28925/2311-259x.2018(1)1511

Ключові слова:

образ-персонаж, шкільне вивчення, аспект, аналіз, словесність, психологія сприйняття

Анотація

У статті досліджено основні наукові ідеї щодо аспектного вивчення образів-персонажів у курсі літературної освіти учнів старшої школи від найдавніших часів до кінця ХІХ ст. Визначено традиційні та новаторські погляди літературознавців та педагогів на проблему формування теоретиколітературного поняття про образ-персонаж, простежено вплив літературознавчих шкіл на розробку теорії та технології навчання, проаналізовано наукові положення представників різних методичних течій щодо навчально-виховного змісту роботи над вивченням героїв твору, схарактеризовано зміст та характер навчання, визначено роль підручників та навчальних посібників у реалізації освітньої мети. Зроблено висновок про актуалізацію соціального, історичного, національного, аксіологічного, філософського аспектів в аналізі образів-персонажів на різних етапах розвитку методичної думки.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Посилання

Baltalon Ts.P. / Tsezar Pavlovich Baltalon. Posobie dlya literaturnyih besed i pismennyih rabot. – 10-e uzd. M., 1914. 230 s.

Bogdanova O. Yu., Leonov S. A., Chertov V. F. Metodika prepodavaniya literaturyi: Uchebnik dlya stud. ped. vuzov. / O. Yu. Bogdanova, S. A. Leonov, V. F. Chertov. M.: Akadem A, 1999 307 s.

Buslaev F. I. O prepodavanii otechestvennogo yazika / F.I. Buslaev. – M.: Librokom, 2010 g. 360 str.

Vodovozov V. I. Izbrannyie pedagogicheskie sochineniya / V. I. Vodovozov. M.: Pedagogika, 1986. S. – 480 s.

Galahov A. Drevnerusskaya slovesnost // Istoriya russkoy slovesnosti, drevney i novoy [Elektronnyiy resurs] / A. Galahov; [2-e izd.]. – 1879. – T. I. – Rezhim dostupa : http://library.rsu.edu.ru/blog/wp-content/uploads/e-library2/oldbook/galahov.pdf.

Golubkov V.V. Metodika prepodavaniya literaturyi / V.V. Golubkov. – [7-e izd.]. – M., 1962. 495 s.

Danilov V. V. Litetatura kak predmet prepodavaniya / V. V. Danilov. – M., 1917. – 218 s.

Feofilakt Lopatinskiy F. Izbrannyie filosofskie proizvedeniya / Sost., vstupit. St. i perevod s lat. A.V. Panibrattseva. – M., 1997. – 219 s.

Mandelshtam I. E. Ob istoricheskom prepodavanii russkoy slovesnosti [Tekst] // Pedagogicheskiy muzey. – 1876. №3-4. – S.230-243.

Mordovtsev D. O russkih' shkolnyih' knigah' HVII veka: Moskva, v universitetskoy tipografIi, 1862. – 106 c.

Olshamovskiy M. N. Rukovodstvo k vedeniyu pismennyih uprazhneniy v gimnaziyah. – M.: Tip. E. Lissner, 1980. – 104 s.

Orlov M. Spisok tem dlya pismennyih i ustnyih uprazhneniy po slovesnosti: S ob'yasn. st. o vedenii etih rabot. (4355 tem) / Sost. M. Orlov, nastavnik-rukovoditel Gimnazii pri Ist.-filol. in-te – SPb, 1887. – 64 s.

Ostrogorskiy V. P. Besedyi o prepodavanii slovesnosti / V.P. Ostrogorskiy. Spb.: Tipografiya I.Demakova, 1885. – 228 s.

Ocherki istorii shkolyi i pedagogicheskoy myisli narodov SSSR s drevneyshih vremen do kontsa XVII v. / [E.D.Dneprov,O.E.Kosheleva,G.B.Kornetov i dr.] ; Otv. red. E.D.Dneprov ; [APN SSSR,NII obsh. pedagogiki]. M.: Pedagogika, 1989. – 479 s.

Piksanov N. K. K voprosu o pererabotke programm po russkomu yazyiku i literature v sredney shkole // Russkiy filologicheskiy vestnik. – 1917. № 1-2. – S. 70-73.

Programma prepodavaniya russkogo yazyika i slovesnosti v gimnaziyah i progimnaziyah Kavkazskogo uchebnogo okruga / Sost.: V. I. Zhelihovskiy, L. N. Modzalevskiy i A. I. Nikolich. Tiflis: tip. Melikova i Ko, 1868. [4], XVI, [2], 20. – 46 s.

Rotkovich Ya. A. Istoriya prepodavaniya literaturyi v sovetskoy shkole. Ucheb. posobie dlya studentov fIlol. spetsIalnostey ped. institutov / Ya. A. Rotkovich; [izd. 2-e, ispr. i dopoln.] – M.: Prosveschenie, 1976. – 335 s.

Stoyunin V.Ya. O prepodavanii russkoy literaturyi / V.Ya.Stoyunin. – M.: Pedagogika, 1991. – 431 s.

Suvorovskiy A.M. Nat Pinkerton v detskom ponimanii // Vestn. vospitaniya. 1909. № 1. S. 157-163.

Sudovschikov E.V. Posobie pri prepodavanii istorii russkoy slovesnosti / sostavleno Evgeniem Sudovschikovyim. Kiev, 1863. – 104 s.

Timoshenko P. Z. Opyit sistematicheskogo izlozheniya teorii slovesnosti. – SPb, A.V.Zelena, 1870. 219 s.

Uchebnyie planyi predmetov, prepodavaemyih v muzhskih gimnaziyah Ministerstva narodnogo prosvescheniya // Zhurnal Ministerstva narodnogo prosvescheniya. – 1872. № 7. – S. 84-85.

Khyzhnyak Z.I., Man'kivs'kyy V.K. Istoriya Kyyevo-Mohylyans'koyi akademiyi, Vyd. dim «KM Akademiya», 2003. – 184 s.: il.).

Holevius I.K. Temyi i planyi pochineniy. Kn. 1. – SPb., 1873. – 314 s.

Chertov V.F. Russkaya slovesnost v dorevolyutsionnoy shkole: monografIya [Tekst] / V.F. Chertov. – 2-e izd., dop. – M.: Izdatelstvo «Prometey», 2013. – 248 s.

Scherbatov M.M. Sochineniya v 2-h t. – T.1. – M., 1896. – 1060 s.

Downloads


Переглядів анотації: 492

Опубліковано

29.06.2015

Як цитувати

Udovychenko, L. (2015). АСПЕКТНЕ ВИВЧЕННЯ ОБРАЗІВ-ПЕРСОНАЖІВ В МЕТОДИЦІ НАВЧАННЯ ЛІТЕРАТУРИ ДО КІНЦЯ ХІХ СТ. Синопсис: текст, контекст, медіа, (2(10). https://doi.org/10.28925/2311-259x.2018(1)1511

Номер

Розділ

Теоретичні обрії літературознавства