АСПЕКТНЕ ВИВЧЕННЯ ОБРАЗІВ-ПЕРСОНАЖІВ В МЕТОДИЦІ НАВЧАННЯ ЛІТЕРАТУРИ ДО КІНЦЯ ХІХ СТ.
DOI:
https://doi.org/10.28925/2311-259x.2018(1)1511Ключові слова:
образ-персонаж, шкільне вивчення, аспект, аналіз, словесність, психологія сприйняттяАнотація
У статті досліджено основні наукові ідеї щодо аспектного вивчення образів-персонажів у курсі літературної освіти учнів старшої школи від найдавніших часів до кінця ХІХ ст. Визначено традиційні та новаторські погляди літературознавців та педагогів на проблему формування теоретиколітературного поняття про образ-персонаж, простежено вплив літературознавчих шкіл на розробку теорії та технології навчання, проаналізовано наукові положення представників різних методичних течій щодо навчально-виховного змісту роботи над вивченням героїв твору, схарактеризовано зміст та характер навчання, визначено роль підручників та навчальних посібників у реалізації освітньої мети. Зроблено висновок про актуалізацію соціального, історичного, національного, аксіологічного, філософського аспектів в аналізі образів-персонажів на різних етапах розвитку методичної думки.Завантаження
Посилання
Baltalon Ts.P. / Tsezar Pavlovich Baltalon. Posobie dlya literaturnyih besed i pismennyih rabot. – 10-e uzd. M., 1914. 230 s.
Bogdanova O. Yu., Leonov S. A., Chertov V. F. Metodika prepodavaniya literaturyi: Uchebnik dlya stud. ped. vuzov. / O. Yu. Bogdanova, S. A. Leonov, V. F. Chertov. M.: Akadem A, 1999 307 s.
Buslaev F. I. O prepodavanii otechestvennogo yazika / F.I. Buslaev. – M.: Librokom, 2010 g. 360 str.
Vodovozov V. I. Izbrannyie pedagogicheskie sochineniya / V. I. Vodovozov. M.: Pedagogika, 1986. S. – 480 s.
Galahov A. Drevnerusskaya slovesnost // Istoriya russkoy slovesnosti, drevney i novoy [Elektronnyiy resurs] / A. Galahov; [2-e izd.]. – 1879. – T. I. – Rezhim dostupa : http://library.rsu.edu.ru/blog/wp-content/uploads/e-library2/oldbook/galahov.pdf.
Golubkov V.V. Metodika prepodavaniya literaturyi / V.V. Golubkov. – [7-e izd.]. – M., 1962. 495 s.
Danilov V. V. Litetatura kak predmet prepodavaniya / V. V. Danilov. – M., 1917. – 218 s.
Feofilakt Lopatinskiy F. Izbrannyie filosofskie proizvedeniya / Sost., vstupit. St. i perevod s lat. A.V. Panibrattseva. – M., 1997. – 219 s.
Mandelshtam I. E. Ob istoricheskom prepodavanii russkoy slovesnosti [Tekst] // Pedagogicheskiy muzey. – 1876. №3-4. – S.230-243.
Mordovtsev D. O russkih' shkolnyih' knigah' HVII veka: Moskva, v universitetskoy tipografIi, 1862. – 106 c.
Olshamovskiy M. N. Rukovodstvo k vedeniyu pismennyih uprazhneniy v gimnaziyah. – M.: Tip. E. Lissner, 1980. – 104 s.
Orlov M. Spisok tem dlya pismennyih i ustnyih uprazhneniy po slovesnosti: S ob'yasn. st. o vedenii etih rabot. (4355 tem) / Sost. M. Orlov, nastavnik-rukovoditel Gimnazii pri Ist.-filol. in-te – SPb, 1887. – 64 s.
Ostrogorskiy V. P. Besedyi o prepodavanii slovesnosti / V.P. Ostrogorskiy. Spb.: Tipografiya I.Demakova, 1885. – 228 s.
Ocherki istorii shkolyi i pedagogicheskoy myisli narodov SSSR s drevneyshih vremen do kontsa XVII v. / [E.D.Dneprov,O.E.Kosheleva,G.B.Kornetov i dr.] ; Otv. red. E.D.Dneprov ; [APN SSSR,NII obsh. pedagogiki]. M.: Pedagogika, 1989. – 479 s.
Piksanov N. K. K voprosu o pererabotke programm po russkomu yazyiku i literature v sredney shkole // Russkiy filologicheskiy vestnik. – 1917. № 1-2. – S. 70-73.
Programma prepodavaniya russkogo yazyika i slovesnosti v gimnaziyah i progimnaziyah Kavkazskogo uchebnogo okruga / Sost.: V. I. Zhelihovskiy, L. N. Modzalevskiy i A. I. Nikolich. Tiflis: tip. Melikova i Ko, 1868. [4], XVI, [2], 20. – 46 s.
Rotkovich Ya. A. Istoriya prepodavaniya literaturyi v sovetskoy shkole. Ucheb. posobie dlya studentov fIlol. spetsIalnostey ped. institutov / Ya. A. Rotkovich; [izd. 2-e, ispr. i dopoln.] – M.: Prosveschenie, 1976. – 335 s.
Stoyunin V.Ya. O prepodavanii russkoy literaturyi / V.Ya.Stoyunin. – M.: Pedagogika, 1991. – 431 s.
Suvorovskiy A.M. Nat Pinkerton v detskom ponimanii // Vestn. vospitaniya. 1909. № 1. S. 157-163.
Sudovschikov E.V. Posobie pri prepodavanii istorii russkoy slovesnosti / sostavleno Evgeniem Sudovschikovyim. Kiev, 1863. – 104 s.
Timoshenko P. Z. Opyit sistematicheskogo izlozheniya teorii slovesnosti. – SPb, A.V.Zelena, 1870. 219 s.
Uchebnyie planyi predmetov, prepodavaemyih v muzhskih gimnaziyah Ministerstva narodnogo prosvescheniya // Zhurnal Ministerstva narodnogo prosvescheniya. – 1872. № 7. – S. 84-85.
Khyzhnyak Z.I., Man'kivs'kyy V.K. Istoriya Kyyevo-Mohylyans'koyi akademiyi, Vyd. dim «KM Akademiya», 2003. – 184 s.: il.).
Holevius I.K. Temyi i planyi pochineniy. Kn. 1. – SPb., 1873. – 314 s.
Chertov V.F. Russkaya slovesnost v dorevolyutsionnoy shkole: monografIya [Tekst] / V.F. Chertov. – 2-e izd., dop. – M.: Izdatelstvo «Prometey», 2013. – 248 s.
Scherbatov M.M. Sochineniya v 2-h t. – T.1. – M., 1896. – 1060 s.
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з такими умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).