КЛАСИЧНІ МОДЕЛІ КОМУНІКАЦІЇ У ВИБОРЧИХ КАМПАНІЯХ 2014 р. В УКРАЇНІ
Keywords:
комунікація, масова комунікація, соціальна комунікація, політка, партія, суспільство, політична пропаганда, медіа, інтермедіарійAbstract
У статті зосереджено увагу на проблемах політичної комунікації в Україні. На прикладах виборчих кампаній 2014 року описані прикладні аспекти застосування класичних моделей комунікації (однорівневої та дворівневої) у політичному дискурсі. Продемонстровано особливості комунікації на загальнонаціональному та регіональному рівнях, зокрема із залученням у процеси комунікації інтермедіаріїв.Downloads
References
Бебик В. М. Інформаційно-комунікаційний менеджмент у глобальному суспільстві: психологія, технології, техніка паблік рилейшнз: монографія / В. М. Бебик. – К.: МАУП, 2005. — 440 с.
Грачев М. Н. Микроуровневые теории политико-коммуникационных процессов в американской политической науке ХХ века / М. Н. Грачев, А. Д. Трахтенберг // Вестник Российского университета дружбы народов.– 2004. – № 1 (5). – С. 89 – 96. – (Серия: Политология).
Почепцов Г.Г. Соціальні комунікації і нові комунікативні технології / Г. Г. Почепцов // Комунікація. – 2010. – № 1. – С. 19–26.
Bo-Anderson. Lazarsfeld's two step hypothesis: data from some swedish surveys I / Bo-Anderson, С. О. Melen // Acta Sociologica. – 1959. – Vol. 4. – № 2. – P. 20-34.
Griswold S. The two-step flow of communication theory [Electronic resource] / S. Griswold. – Mode of access: http://www.ojla.eu/pubfiles/TSCT.doc. – Title from the screen.
Lazarsfeld P. El pueblo elige. Estudio del proceso de formación del voto durante una campaña presidencial [Electronic resource] / P. Lazarsfeld, B.Berelson, H. Gaudet // Nombre Falso. – 1962. – Edic. 3. – Mode of access: http://www.nombrefalso.com.ar/index.php?pag=73. – Title from the screen.
Sills D. L. Paul F. Lazarsfeld 1901 – 1976 / D. L. Sills // Biographical memoir. – 1987. – Vol. 86. – P. 251-282.
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).